Sari la conținut

TERMENI ȘI CONDIȚII

 

  • Articolul 1. DEFINIȚII 
      1. Walti: este denumirea comerciala a HMM INTERNATIONAL SRL, cu sediul social în București, Sector 1, Str. Argestina 25E. Avand nr de ordine in registrul comertului la J40/1606/2023. Cod unic de înregistrare fiscal RO32662057.

      2. Comerciant(vânzător) :  Walti sau orice partener  din Marketplace.

      3. Cumparator – poate fi orice persoana fizica ce are varsta de peste 16 ani sau persoana juridica sau orice entitate juridica cu capacitate deplina de exercitiu care isi face un Cont in cadrul platformei WEB și efectuează o Comanda acceptand prezentele termene si conditii.

      4. Client: poate fi orice persoana fizica ce are varsta de peste 16 ani sau persoana juridica cu capacitate deplina de exercitiu care are sau obtine acces la CONTINUT, prin orice mijloc de comunicare pus la dispozitie de catre Walti (electronic, telefonic, fizic etc.) sau in baza unui acord de utilizare existent intre Walti si acesta si care necesita crearea si utilizarea unui Cont.

      5. Utilizator:orice persoana fizica ce are varsta de peste 16 ani sau persoana juridica cu capacitatea deplina de exercitiu, inregistrata pe Platforma WEB, care, prin finalizarea procesului de inregistrare si creare a Contului de client, si-a dat acordul cu privire la clauzele specifice site-ului din sectiunea Termeni si Conditii.

      6. Cont: sectiunea din Platforma WEB formata dintr-o adresa de e-mail si o parola care permite Cumparatorului plasarea si transmiterea Comenzii si care contine informatii despre Client/Cumparator/Utilizator si istoricul celui din urma in Platforma WEB (Comenzi, facturi fiscale, garantiile Bunurilor achizitionate, etc.). Utilizatorul este responsabil si se va asigura ca toate informatiile introduse la crearea Contului sunt corecte, complete si actualizate.

      7. Acord suplimentar: acord în baza căruia un cumpărător obține produse, conținut digital și/sau servicii prin intermediul unui contract la distanță, iar un comerciant sau o terță parte livrează aceste produse, conținut digital și/sau servicii în conformitate cu acordul încheiat între terța parte respectivă și comerciant;

      8. Perioadă de retragere: perioadă în care un cumpărător poate să își folosească dreptul de retragere;

      9. Zi: zi calendaristică;

      10. Conținut digital: date produse sau furnizate în format digital;

      11. Tranzacție pe durată prelungită: contract la distanță privitor la o serie de produse și/sau servicii prin care obligația de a furniza și/sau cumpăra este eșalonată pe o perioadă de timp;

      12. Suport durabil: orice mijloc - inclusiv e-mailuri - care permite consumatorului sau comerciantului să stocheze informații care îi sunt adresate personal într-un fel care facilitează utilizarea sau consultarea viitoare pe o perioadă de timp ce corespunde scopului căruia îi sunt destinate informațiile și care facilitează reproducerea nemodificată a informațiilor stocate;

      13. Drept de retragere: posibilitatea cumpărătorului de a renunța la un contract la distanță pe perioada de retragere;

      14. Contract la distanță: contract încheiat între un comerciant și un cumpărător în cadrul sistemului organizat pentru vânzarea la distanță de produse, conținut digital și/sau servicii, prin care utilizarea singulară sau parțială se realizează printr-una sau mai multe tehnici de comunicare la distanță până la inclusiv momentul încheierii contractului;

      15. Model de formular pentru dreptul de retragere: modelul european de formular pentru dreptul de retragere inclus în Anexa I la acești termeni și condiții;

      16. Tehnică de comunicare la distanță: mijloace care pot fi folosite pentru comunicarea în legătură cu oferta făcută de comerciant și pentru încheierea unui contract care nu necesită prezența cumpărătorului și comerciantului în același loc în același timp.

    Articolul 2 - Aplicabilitatea

    1. Acești termeni și condiții se aplică fiecărei oferte făcute de un comerciant și fiecărui contract la distanță realizat între comerciant și cumpărător.

    2. Înainte de încheierea unui contract la distanță, textul acestor termeni și condiții va fi pus la dispoziția cumpărătorului. Dacă acest lucru nu este posibil în mod rezonabil, comerciantul va indica, înainte de încheierea contractului, felul în care termenii și condițiile generale sunt disponibile pentru consultare la sediul său și faptul că acestea vor fi trimise gratuit cumpărătorului, cât mai curând posibil, la cererea acestuia.

    3. În cazul în care contractul la distanță este încheiat prin mijloace electronice, contrar paragrafului anterior și înainte de încheierea contractului la distanță, cumpărătorul va primi electronic termenii și condițiile generale într-un mod care să-i permită să le stocheze ușor pe un suport de date durabil. Dacă acest lucru nu este posibil în mod rezonabil, înainte de încheierea contractului la distanță, comerciantul va indica locul unde pot fi consultați electronic termenii și condițiile, precum și faptul că vor fi trimiși cumpărătorului în mod gratuit, electronic sau prin altă modalitate.

    4. În cazul în care în afara acestor termeni și condiții generale se aplică și termeni și condiții specifice pentru produse sau servicii, paragrafele al doilea și al treilea se vor aplica prin analogie, iar, în cazul termenilor și condițiilor generale incompatibile, cumpărătorul va putea invoca întotdeauna condiţia care îi este cea mai favorabilă.

    Articolul 3 - Oferta

    1. Dacă o ofertă este supusă unor condiții sau face obiectul unei perioade de valabilitate limitată, acest lucru va fi menționat explicit în ofertă.

    2. Oferta conține o descriere completă și corectă a produselor, conținutului digital și/sau serviciilor oferite. Descrierea este suficient de detaliată încât să permită cumpărătorul să evalueze corect oferta. În cazul în care comerciantul folosește ilustrații, acestea vor reprezenta corect produsele și/serviciile oferite. Comerciantul nu are nicio obligație dacă în ofertă există erori sau greșeli evidente.

    3. Fiecare ofertă conține informații care clarifică drepturile și obligațiile cumpărătorului pe care le implică acceptarea ofertei.

    Articolul 4 – Contractul între părți

    1. Sub rezerva prevederilor de la paragraful 4, contractul este încheiat în momentul în care cumpărătorul acceptă oferta, iar condițiile specificate în acești termeni și condiții sunt îndeplinite.

    2. În cazul în care cumpărătorul a acceptat oferta prin mijloace electronice, comerciantul confirmă imediat prin mijloace electronice recepția acceptării ofertei. Cumpărătorul poate rezilia contractul atâta timp cât comerciantul nu a confirmat acceptarea.

    3. În cazul în care contractul este încheiat prin mijloace electronice, comerciantul va lua măsurile tehnice și organizaționale prin care garantează transferul electronic de date și va asigura un mediu web sigur. În cazul în care cumpărătorul poate să plătească electronic, comerciantul va lua măsurile de securitate corespunzătoare.

    4. Comerciantul poate obține informații, cu respectarea cadrului legal, despre abilitatea cumpărătorului de a-și îndeplini obligațiile de plată și despre faptele și factorii importanți pentru încheierea responsabilă a contractului la distanță. Dacă, în urma cercetării, comerciantul constată că există motive întemeiate pentru a refuza încheierea contractului, acesta va avea dreptul în mod justificat să refuze o comandă sau o cerere sau să condiționeze realizarea acesteia.

    5. Comerciantul va trimite cumpărătorului următoarele informații în scris sau într-un mod care să-i permită acestuia din urmă să le stocheze pe un suport durabil accesibil, cel târziu la momentul livrării produsului, serviciului sau conținutului digital:

    • adresa sediului de afaceri al comerciantului unde cumpărătorul poate depune reclamații;

    • condițiile în care cumpărătorul poate folosi dreptul de retragere, precum și metoda prin care poate face acest lucru sau o declarație clară privind opoziția față de dreptul de retragere;

    • informațiile privind garanțiile și serviciile post-vânzare existente;

    • prețul, inclusiv taxele pe produs, servicii sau conținut digital; costurile de livrare în măsura în care sunt aplicabile, metoda de plată, livrare sau de implementare a contractului la distanță;

    • condițiile de reziliere a contractului, dacă durata contractului depășește un an sau este nedeterminată;

    • în cazul în care cumpărătorul are dreptul de retragere, modelul de formular pentru dreptul de retragere.

    • În cazul unui contract pe durată prelungită, dispozițiile paragrafului precedent se aplică doar la prima livrare.

    Articolul 5 - Dreptul la retragere

    1. Atunci când cumpără produse, cumpărătorul are dreptul să rezilieze contractul, fără să invoce vreun motiv, pe o perioadă de cel puțin 14 zile. Comerciantul poate solicita cumpărătorului motivul pentru care vrea să rezilieze contractul, însă cumpărătorul nu are nicio obligație să îl declare.

    2. Perioada prevăzută la paragraful 1 începe în ziua următoare celei în care cumpărătorul sau o terță parte, alta decât transportatorul și care este indicată de cumpărător primește produsul sau:

    • în cazul în care cumpărătorul a comandat mai multe produse: ziua în care cumpărătorul sau o terță parte

    • desemnată de consumator primește ultimul produs. Comerciantul poate refuza o singură comandă pentru mai multe produse cu date de livrare diferite cu condiția să informeze cumpărătorul în legătură cu aceasta înainte de începerea comenzii.

    • dacă livrarea produsului presupune livrări sau piese diferite: ziua în care cumpărătorul sau o terță parte desemnată de consumator primește ultima livrare sau ultima piesă;

    • în cazul contractelor pentru livrarea periodică de produse pe o perioadă de timp determinată: ziua în care cumpărătorul sau o terță parte desemnată de cumpărător primește ultimul produs.

    La livrarea serviciilor și conținutului digital care nu sunt furnizate pe un suport material:

    1. Cumpărătorul are dreptul să rezilieze contractul pentru livrarea de conținut digital care nu este furnizat pe un suport material, fără să invoce vreun motiv, pe o perioadă de cel puțin 14 zile. Comerciantul poate solicita consumatorului motivul pentru care vrea să rezilieze contractul, însă cumpărătorul nu are nicio obligație să îl declare.

    2. Perioada prevăzută la paragraful 3 începe în ziua următoare celei în care a fost încheiat contractul.

    Perioada de retragere prelungită pentru produsele, serviciile sau conținutul digital nefurnizate pe un suport material în cazul în care cumpărătorul nu a fost informat în legătură cu dreptul de retragere:

    1. În cazul în care comerciantul nu a furnizat cumpărătorului modelul de formular sau informațiile obligatorii prevăzute de lege privind dreptul de retragere, perioada de retragere se încheie la douăsprezece luni de la sfârșitul perioadei de retragere inițiale conform paragrafelor precedente ale acestui articol.

    2. În cazul în care comerciantul a furnizat cumpărătorul informațiile prevăzute la paragraful precedent în termen de douăsprezece luni de la data începerii perioadei de retragere inițiale, noua perioadă de retragere se va încheia la 14 zile de la data la care cumpărătorul la primit informațiile.

    Articolul 6 - Obligațiile clientului(consumatorului) pe perioada de retragere

    1. În perioada de retragere, cumpărătorul trebuie să trateze cu atenție produsul și ambalajul acestuia. Cumpărătorul trebuie să despacheteze sau să folosească produsul doar pentru a evalua natura, caracteristicile și eficiența produsului. Trebuie reținut de la început faptul că clientul poate manipula produsul în același fel în care i s-ar permite să o facă într-un magazin.

    2. Cumpărătorul este responsabil doar pentru degradarea produsului ca urmare a manipulării produsului altfel decât este permis prin paragraful 1.

    3. Cumpărătorul nu este responsabil pentru degradarea produsului în cazul în care comerciantul nu i-a furnizat toate informațiile obligatorii prevăzute de lege cu privire la dreptul de retragere înainte de încheierea contractului.

    Articolul 7 - Consumatorii care își exercită dreptul de retragere și costurile aferente

    1. Cumpărătorul care dorește să își exercite dreptul de retragere trebuie să informeze comerciantul în legătură cu acesta în timpul perioadei de retragere, prin intermediul modelului de formular pentru dreptul de retragere sau printr-o altă modalitate neechivocă.

    2. Cumpărătorul trebuie să returneze sau să predea produsul (reprezentantului) comerciantului cât mai curând posibil, dar nu mai târziu de 14 zile de la data informării prevăzută la paragraful 1. Acest lucru nu este necesar în cazul în care comerciantul s-a oferit să recupereze produsul. Cumpărătorul va fi respectat perioada de returnare a bunurilor, dacă returnează produsul înainte ca perioada de retragere să fii expirat.

    3. Cumpărătorul returnează produsul cu toate accesoriile aferente în starea și ambalajul original, dacă este posibil în mod rezonabil și în conformitate cu instrucțiunile clare și acceptabile furnizate de comerciant.

    4. Riscul și sarcina probei exercitării corecte și la timp a dreptului de retragere aparțin clientului.

    5. Cumpărătorul va suporta costurile directe cu returnarea produsului. În cazul în care comerciantul nu a specificat că aceste costuri sunt suportate de consumator sau menționează că este dispus să suporte aceste costuri, clientul nu va trebui să suporte costurile cu returnarea bunurilor.

    6. În cazul în care cumpărătorul își exercită dreptul de retragere după ce a cerut mai întâi, în mod explicit, ca serviciul furnizat sa fie livrat, clientul va datora comerciantului o sumă de bani corespunzătoare părții din contract îndeplinită de comerciant până la momentul retragerii.

    7. Cumpărătorul nu va suporta costurile pentru furnizarea completă sau parțială a conținutului digital care nu este livrat pe un suport material, dacă:

    • înainte de livrare, nu și-a dat acordul explicit pentru începerea realizării contractului înainte de încheierea perioadei de retragere;

    • nu a recunoscut că și-a pierdut dreptul de retragere atunci când și-a dat permisiunea; sau

    • comerciantul a neglijat să confirme această declarație făcută de consumator.

    1. În cazul în care consumatorul își exercită dreptul de retragere, toate contractele suplimentare sunt reziliate de drept.

    Articolul 8 - Obligațiile comerciantului în cazul retragerii

    1. În cazul în care comerciantul permite cumpărătorului să își declare retragerea prin mijloace electronice, acesta va trimite confirmarea de primire imediat după primirea declarației.

    2. Comerciantul rambursează imediat cumpărătorului toate sumele plătite, inclusiv orice cost de livrare pe care le-a aplicat pentru produsul returnat în termen de maxim 14 zile de la data la care cumpărătorul a semnalat retragerea. Exceptând cazurile în care comerciantul s-a oferit să recupereze produsul, acesta poate amâna rambursarea până la data la care primește produsul sau până la momentul la care consumatorul dovedește că a returnat produsul, oricare din aceste situații intervine prima.

    3. Pentru orice rambursare, comerciantul va folosi aceeași metodă de plată folosită de cumparator, exceptand dacă cumpărătorul este de acord cu o altă metodă. Rambursarea este gratuită pentru consumator.

    4. În cazul în care cumpărătorul preferă să aleagă o metodă de livrare mai scumpă decât cea mai ieftină metodă standard de livrare, comerciantul nu trebuie să ramburseze costurile suplimentare aferente metodei mai scumpe.

    Articolul 9 - Opoziția față de dreptul de retragere

    Comerciantul se poate opune dreptului de retragere pentru următoarele produse și servicii, însă numai în cazul în care, la momentul la care a făcut oferta sau într-un interval de timp rezonabil înainte de încheierea contractului, a specificat în mod clar:

    1. Produsele sau serviciile ale căror prețuri sunt supuse fluctuației pe piața financiară asupra cărora comerciantul nu are nicio influență și care se pot produce pe durata perioadei de retragere;

    2. Contractele încheiate în urma unei licitații publice. O licitație publică reprezintă o metodă de vânzare prin care comerciantul oferă produse, conținut digital și/sau servicii în cadrul unei licitații, în condițiile stabilite de un adjudecător, iar în urma acesteia cumpărătorul câștigător este obligat să cumpere produsul, conținutul digital și/sau serviciile;

    3. Contractele de servicii, după realizarea completă a serviciului, însă numai dacă:

    • implementarea a început cu acordul prealabil explicit al cumpărătorului; 

    • cumpărătorul a declarat că și-a pierdut dreptul de retragere imediat după ce comerciantul a îndeplinit contractul în totalitate;

    1. Pachetele de servicii pentru călătorii, vacanțe și circuite, așa cum sunt acestea definite la articolul 7:500 BW și contractele pentru transportul de pasageri;

    2. Contractele de servicii care oferă acces la cazare, în cazul în care acestea prevăd deja o dată sau perioadă de punere în aplicare, alta decât în scopul oferirii de cazare, transport de bunuri, servicii de închiriere de mașini sau de catering;

    3. Contractele privind activitățile recreative, în cazul în care acestea prevăd deja o anumită data sau perioadă de punere în aplicare;

    4. Produsele fabricate conform specificațiilor cumpărătorului care nu au fost prefabricate sau realizate în funcție de o anumită alegere sau decizie a cumpărătorului sau care sunt în mod clar destinate unei anumite persoane;

    5. Produsele perisabile sau cu durată de conservare limitată;

    6. Produsele sigilate care, din motive legate de protecția sănătății sau igienei, sunt necorespunzătoare pentru returnare și al căror sigiliu a fost deteriorat în urma livrării;

    7. Produsele care, datorită naturii lor, au fost amestecate iremediabil cu alte produse ;

    8. Băuturile alcoolice al căror preț a fost convenit la momentul încheierii contractului, dar a cărui livrare poate avea loc numai după 30 de zile, și a căror valoare reală depinde de fluctuațiile de piață asupra cărora comerciantul nu are nicio influență;

    9. Înregistrările audio/video sigilate și computerele al căror sigiliu a fost distrus după livrare;

    10. Livrarea conținutului digital altfel decât pe un suport material, însă numai dacă:

    • livrarea a început cu acordul prealabil explicit al cumpărătorului, și

    • cumpărătorul a declarat că aceasta implică faptul că și-a pierdut dreptul de retragere.

    Articolul 10 - Prețul

    1. Pe durata perioadei de valabilitate indicată în ofertă, prețurile produselor și/sau serviciilor oferite nu vor fi crescute decât în cazul modificărilor de TVA.

    2. În ciuda dispozițiilor paragrafului precedent, comerciantul poate oferi produsele sau serviciile la prețuri variabile, în cazul în care acestea sunt supuse fluctuațiilor de pe piața financiară asupra căreia comerciantul nu are nicio influență. Oferta trebuie să precizeze această influență a fluctuațiilor, precum și faptul că orice prețuri menționate sunt prețuri recomandate.

    3. Creșterile de preț aplicate în termen de 3 luni de la momentul încheierii contractului sunt permise numai dacă sunt rezultatul prevederilor sau dispozițiilor statutare.

    4. Creșterile de preț aplicate după 3 luni de la momentul încheierii contractului sunt permise numai dacă au fost specificate, pe cât posibil, de comerciant și dacă:

    • sunt rezultatul prevederilor sau dispozițiilor statutare; sau

    • cumpărătorului poate rezilia contractul în ziua în care intră în vigoare creșterea de preț.

    • Prețurile declarate în ofertele de produse și servicii includ TVA.

    Articolul 11 - Îndeplinirea contractului și garanția suplimentară

    1. Comerciantul garantează că produsele și/sau serviciile reprezintă îndeplinirea contractului, specificațiile menționate în ofertă, cerințele rezonabile de fiabilitate și/sau de utilizare, precum și dispozițiile statutare și/sau prevederile guvernamentale existente la data încheierii contractului. Dacă s-a convenit astfel, comerciantul garantează și faptul că produsul este corespunzător pentru alte scopuri decât cel obișnuit.

    2. Garanția suplimentară oferită de comerciant, fabricant sau importator nu poate afecta drepturile și pretențiile statutare pe care consumatorul le poate invoca în fața comerciantului conform contractului, în cazul care acesta din urmă nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale.

    3. Garanția suplimentară este definită drept orice angajament al unui comerciant, al furnizorului, importatorului sau fabricantului acestuia, care acordă cumpărătorului drepturi și pretenții în plus față de cele prevăzute de lege, în situația în care nu își îndeplinește obligațiile contractuale.

    Articolul 12 - Furnizarea și punerea în aplicare

    1. Comerciantul va lua toate măsurile posibile în momentul în care primește și onorează comenzile de produse, precum și atunci când evaluează cererile de furnizare de servicii.

    2. Locul livrării este considerat a fi adresa pe care cumpărătorul o comunică societății.

    3. Având în vedere dispozițiile de la articolul 4 din acești termeni și condiții generale, societatea va onora comenzile acceptate livrându-le în mod eficient și în cel mult 30 de zile, numai dacă nu s-a convenit o altă perioadă de livrare. În cazul livrării cu întârziere, nerealizării sau realizării parțiale a livrării, cumpărătorul va fi informat în legătură cu aceasta în cel mult 30 de zile de la data la care a plasat comanda. În acest caz, consumatorul are dreptul să rezilieze contractul în mod gratuit și să primească eventuale despăgubiri.

    4. În urma rezilierii contractului conform paragrafului precedent, comerciantul va rambursa imediat cumpărătorului suma plătită.

    5. Riscul de deteriorare și/sau pierdere a produselor rămâne în sarcina comerciantului până în momentul livrării acestora la cumpărător sau la un reprezentant desemnat în prealabil de acesta și comunicat comerciantului, cu excepția cazului în care se convine altfel.

    Articolul 13 - Tranzacții pe durată prelungită: durată, încetare și prelungire

    Încheiere

    1. Cumpărătorul are dreptul în orice moment să înceteze un contract cu durată nedeterminată încheiat pentru furnizarea periodică de produse sau servicii, cu condiția ca regulile de încetare să fi fost convenite în prealabil, iar perioada de preaviz să nu depășească o lună.

    2. Cumpărătorul are dreptul în orice moment să înceteze un contract cu durată determinată încheiat pentru furnizarea periodică de produse sau servicii la sfârșitul perioadei determinate, cu condiția ca regulile de încetare să fi fost convenite în prealabil, iar perioada de preaviz să nu depășească o lună.

    3. În ce privește contractele descrise la primele două paragrafe, cumpărătorul:

    • le poate înceta în orice moment fără a se limita la încetarea într-un anumit moment sau în timpul unei anumite perioade;

    • le poate înceta în același fel în care au fost încheiate;

    • le poate înceta întotdeauna cu condiția să respecte perioada de preaviz prevăzută pentru comerciant.

    Prelungire

    1. Contractul pe durată determinată încheiat pentru furnizarea periodică de produse sau servicii nu poate fi prelungit sau reînnoit automat cu o perioadă determinată.

    2. Spre deosebire de dispozițiile de la paragraful precedent, contractul pe durată determinată încheiat pentru furnizarea periodică de ziare sau reviste săptămânale poate fi prelungit automat cu o durată determinată care nu depășește trei luni în cazul în care cumpărătorul are libertatea să înceteze contractul astfel prelungit la sfârșitul perioadei de prelungire. În acest caz, cumpărătorul va respecta o perioadă de preaviz care nu poate depăși o lună.

    3. Contractul pe durată determinată încheiat pentru furnizarea periodică de produse sau servicii poate fi prelungit automat cu o perioadă nedeterminată numai dacă cumpărătorul are în orice moment dreptul de a-l înceta. În acest caz, cumpărătorul va respecta o perioadă de preaviz care nu poate depăși o lună, iar în cazul unui contract de furnizare periodică de ziare sau reviste săptămânale cu o frecvență mai mică de o dată pe lună, perioada de preaviz nu poate depăși trei luni.

    4. Contractul pe durată determinată încheiat inițial pentru furnizarea periodică de ziare sau reviste săptămânale (abonamente de probă sau de introducere) nu va fi prelungit automat. Acesta va înceta automat la sfârșitul perioadei de probă sau de introducere.

    Durată

    1. În cazul contractelor pe durată determinată mai mare de un an, după un an de zile, cumpărătorul va avea în orice moment dreptul să-l înceteze cu o perioadă de preaviz care nu poate depăși o luna, cu excepția cazului în care echitatea și caracterul rezonabil indică faptul că încetarea înainte de termen a contractului ar fi inacceptabilă.

    Articolul 14 - Plata

    1. Dacă în contract sau în condițiile suplimentare nu este prevăzută o altă dată, sumele datorate de cumpărător trebuie plătite în termen de 14 zile de la începerea perioadei de retragere sau, în absența unei perioade de retragere, în termen de 14 zile de la încheierea contractului. În cazul unui contract de servicii, perioada de 14 zile începe în ziua următoare celei în care cumpărătorul a primit confirmarea contractului.

    2. În cazul vânzării de produse către cumpărători, termenii și condițiile generale nu vor stipula în nicio situație plata unui avans de 50%. În cazul în care este prevăzută plata unui avans, cumpărătorul nu poate invoca niciun drept privind punerea în aplicare a unei comenzi sau a unui (unor) serviciu (servicii) în cauză înainte de efectuarea plății avansului.

    3. Cumpărătorul este obligat să comunice imediat comerciantului orice inexactități constatate în informațiile de plată furnizate sau declarate.

    4. În cazul în care cumpărătorul nu își îndeplinește la timp obligațiile de plată, după ce comerciantul l-a informat despre întârzierea plății, acesta are dreptul la un termen de 14 zile în care își poate îndeplini obligația de plată; dacă plata nu este efectuată în această perioadă de 14 zile, se va aplica dobânda legală aferentă sumei datorate, iar comerciantul are dreptul să aplice în mod rezonabil costurile extrajudiciare de colectare pe care le-a suportat. Costurile de colectare pot atinge cel mult: 15% din sumele neplătite dar nu mai mult de 2.500 EUR; 10% peste următoarea tranșă de 2.500 EUR; și 5% peste următoarea tranșă de 5.000 EUR, și cel puțin 40 EUR. Comerciantul poate aplica sume și procente diferite față de cele menționate, dar avantajoase pentru consumator.

    Articolul 15 - Procedura privind reclamațiile

    1. Comerciantul va stabili o procedură privind reclamațiile pe care o va face publică și va trata fiecare reclamație în conformitate cu această procedură.

    2. Cumpărătorul care constată deficiențe în realizarea contractului poate depune fără întârziere reclamații la comerciant, furnizându-i descrieri clare și complete.

    3. Răspunsul la reclamațiile depuse la comerciant va fi transmis în termen de 14 zile de la data primirii. Dacă se estimează că tratarea unei reclamații va necesita o perioadă mai lungă de timp, comerciantul va răspunde în termen de 14 zile ca să confirme primirea și să indice momentul în care cumpărătorul se poate aștepta să primească un răspuns mai elaborat.

    4. Reclamația referitoare la un produs, un serviciu sau serviciu furnizat de comerciant poate fi depusă și prin intermediul formularului de reclamații disponibil pe pagina cumpărătorului de pe website.

    5. O reclamație care nu poate fi soluționată prin consultare comună într-un termen rezonabil sau în termen de 3 luni de la data depunerii, va deveni un litigiu care va face obiectul unui mecanism de soluționare a litigiilor.

     

    Articolul 16 – Litigiile

    16.1. Prezentul document este supus legii romane. In cazul unor eventuale litigii aparute intre Vanzator si Utilizatori / Cumparatori se va incerca intai rezolvarea pe cale amiabila a acestora. Prezentul capitol si procedura de mai jos reprezenta o dovada a disponibilitatii Vanzatorului de a solutiona rapid, eficient, amiabil, alternativ, extra-judiciar, sesizarile/reclamatiile/litigiile in care este parte, uzitand de toate mecanismele si masurile legale aplicabe in Romania.

    16.2. Astfel, pentru sesizari sau reclamatii legate de Bunul si/sau Serviciul achizitionat, Cumparatorii au la dispozitie oricand posibilitatea transmiterii respectivei reclamatii prin formularul de contact disponibil in cadrul Site-ului: http://info.walti.ro/reclamatii-sesizari. Termenul maxim de solutionare a reclamatiilor sau a sesizarilor de catre Vanzator este de 30 de zile calendaristice de la data primirii acestora.

    In cazul in care Cumparatorii: 

    • nu primesc un raspuns la expirarea celor 30 zile de la Vanzator; sau

    • primesc un raspuns peste acest termen de la Vanzator; sau

    • sunt nemultumiti asupra modului in care a fost gestionata sesizarea/reclamatia de catre Vanzator; 

    pot apela la procedurile alternative de solutionare (SAL/SOL) prezentate mai jos si ulterior instantelor de judecata competente conform art. 19.7 din prezentul document.

    16.3. SAL reprezintă un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin care este oferit consumatorilor posibilitatea de soluţionare a litigiilor potentiale, atunci când se confruntă cu o problemă legată de achiziționarea Bun si/sau a unui Serviciu. Astfel, sesizarile sau reclamațiile împotriva comercianților vor fi prezentate voluntar de către consumatori, urmând a fi soluționate într-un mod independent, imparțial, transparent, rapid și echitabil. Accesarea acestei modalitati alternative de solutionare poate fi realizată atât online conform pct. 19.5 de mai jos, cât si prin metodele clasice, pe suport hârtie sau pe alt suport durabil conform art. 19.4. de mai jos.

    16.4. In vederea solutionarii alternative a litigiilor, sesizarea sau reclamatia Cumparatorului poate fi depusa in scris direct la Direcția de Soluționare Alternativă a Litigiilor a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor la urmatoarele date de contact: adresa: Bucuresti, Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, cod postal 011865, tel: 021.307.67.69; fax: 021.314.34.62, e-mail: dsal@anpc.ro. Direcția Alternativă de Soluționare a Litigiilor a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor este competentă să soluționeze alternativ litigiile naționale și transfrontaliere care decurg din contractele de vânzare sau contractele de servicii încheiate cu un comerciant care își desfășoară activitatea în România și este inclusă în lista entităților SAL la nivel european, disponibil la urmatorul link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.adr.show2”. Pentru si mai multe detalii, Cumparatorii pot accesa link-ul afisat in site in sectiunea ANPC – SAL.

    16.5. Avand in vedere dispozitiile Regulamentului (UE) nr. 524/2013 privind solutionarea online a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei 2009/22/CE, Utilizatorul/Cumparatorul are posibilitatea de a opta pentru solutionarea pe cale extrajudiciara a eventualelor litigii, si prin utilizarea platformei europene de solutionare online a litigiilor (platforma SOL), instrument digital creat de Comisia Europeana pentru a facilita solutionarea independenta, impartiala, transparenta, eficace, rapida si echitabila, pe cale extrajudiciara, a litigiilor care privesc obligatiile contractuale rezultate din contractele de vanzare sau de prestare de servicii online dintre un consumator care isi are resedinta in Uniunea Europeana si un comerciant stabilit in Uniunea Europeana. In acest sens, poate fi accesat link-ul existent in sectiunea: Solutionarea Online a litigiilor.

    16.6. SAL si SOL nu reprezinta doua mecanisme diferite pentru solutionarea eventualelor sesizari/reclamatii. Cumparatorul intelege ca soutionarea alternativa a litigiilor si solutionarea online a litigiilor subzista ca un singur mecanism, reprezentand unul si acelasi instrument existand intre acestea o identitate de scop, obiect si finalitate. Cumparatorul intelege ca distinctia dintre SAL si respectiv SOL este reprezentata de modalitatea de accesare / formatul initial al respectivei sesizari/reclamatii, astfel incat in cazul SAL forma de adresare a consumatorului este una de tip clasic, in scris (pe email, pe cale postala) pe care in cazul SOL, consumatorul opteaza pentru utilizarea completarii unui formular existent pe o platfoma digitala, exclusiv online.

    16.7. In cazul in care solutionarea amiabila ori alternativa a sesizarilor/reclamatiilor/litigiilor nu va fi posibila, ori nu se va ajunge la un consens mutual, acestea vor fi solutionate de catre instantele judecatoresti romane competente din Municipiul Bucuresti.

    Articolul 17 – Garanția

    17.1. Toate Bunurile comercializate de catre Walti, cu exceptia Bunurilor resigilate, beneficiaza de conditii de garantie conforme legislatiei in vigoare si politicilor comerciale ale producatorilor. Bunurile sunt noi (exceptie Bunurile resigilate), in ambalajele originale si provin din surse autorizate de fiecare producator in parte.

    17.2. In cazul Bunurilor vandute si livrate de Walti, certificatele de garantie fie sunt emise direct de producator.

    17.3. In cazul Bunurilor vandute si livrate de Walti prin partenerii Marketplace, Cumparatorul va primi la livrare pentru fiecare Bun care beneficiaza de garantie un certificat de garantie cu toate detaliile centrului de service care asigura reparatiile pe durata termenului de garantie. Garantia Bunurilor achizitionate prin intermediul Walti de la partenerii Marketplace este asigurata de catre service-ul autorizat mentionat pe certificatul de garantie afferent Bunului sau de catre Vanzator.

    17.4. Pentru o corecta comunicare a certificatului de garantie aferent Bunului din Comanda, Cumparatorului ii revin obligatiile de a-si actualiza ori de cate ori este cazul datele din Contul sau si sa acceseze informatiile si documentele aferente fiecarei Comenzi, existente in Cont.

    Prin aceasta modalitate de comunicare Cumparatorul, accesand Contul sau de pe walti.ro, va detine o evidenta a certificatelor de garantie emise de Walti, putandu-le salva si arhiva la randul sau in orice moment si in orice modalitate pe care o doreste.

    In cazul in care aceste informatii sunt indisponibile pentru 48 (patruzecisiopt) de ore in contul de client, va rugam sa ne sesizati acest aspect pe adresa de mail: waltihmm@gmail.com

    17.5. In cazul certificatelor de garantie emise de producatori, va oferim serviciul “Pick-up & Return”, care presupune preluarea si livrarea Bunurilor in conditii de gratuitate. Puteti oricand opta sa va prezentati direct la cel mai apropiat centru de service mentionat in certificat. Acest centru autorizat de producator va prelua intreaga responsabilitate a rezolvarii garantiei.

    Lipsa certificatului de garantie al Bunului trebuie semnalata in maxim 48 (patruzecisiopt) de ore de la receptia Bunului pe adresa waltihmm@gmail.com. Orice sesizare ulterioara nu va fi luata in considerare.

    17.6. In cazul Bunurilor resigilate, certificatul de garantie este emis de catre Walti, iar garantia poate sa acopere o perioada diferita fata de perioada de garantie a aceluiasi Bun nou, sigilat. Perioada de garantie este specificata in certificatul de garantie pentru fiecare Bun resigilat in parte. Conditiile de utilizare, manipulare si transportare a unui Bun resigilat sunt aceleasi cu cele de la produsele sigilate si beneficiaza de aceleasi servicii daca nu este stipulat altfel in pagina produsului.

    Articolul 18 - Dispozițiile suplimentare sau diferite

    Dispozițiile suplimentare sau diferite de acești termeni și condiții generale nu pot aduce prejudicii cumpărătorul și trebuie înregistrate în scris sau prin alte mijloace care permit cumpărătorul să le stocheze în mod accesibil pe un suport durabil.
     

     

    HMM INTERNATIONAL SRL, cu sediul social în București, Sector 1, Str. Argestina 25E

    Anexa I: Modelul de formular pentru retragere

     Modelul de formular pentru retragere

     (Acest formular trebuie completat și returnat numai dacă doriți să vă retrageți din contract)

     Către:   Walti

    HMM INTERNATIONAL SRL 

    București, Sector 1, Str. Argestina 25 E

    România

    www.walti.ro

    - Subsemnatul/subsemnații…………………………………………………………..vă informez/informăm prin prezentul că, referitor la contractul privind

    Vânzarea produselor următoare: [descrierea produsului]……………………………………………………………………………………………….

    Livrarea conținutului digital următor: [descrierea conținutului digital] …………………………………………………………………………………………….

    Furnizarea serviciilor următoare: [descrierea serviciului] …………………………………………………………………………………………….

     

    Îmi/ne…………………………………………………………………………………………….exercit/exercităm dreptul la retragere.

     

    -               Comandat în data de……………………………/primit în data de…………………………….. [data comenzii serviciilor sau primirii bunurilor]

    -               [numele clientului (clienților)]

    -               [adresa clientului (clienților)]

    -               [semnătura clientului (clienților)] (numai dacă acest formular este transmis pe suport de hârtie)

     

     

    *Ștergeți sau adăugați informații suplimentare, dacă este cazul.